wtorek, 8 listopada 2011

Dane techniczne

Dane techniczne Volkswagena Golfa 2 (1983-1992):
Silniki diesla:
Silnik1.6
D
1.6 TD 60KM1.6
TD 70KM
1.6TDic
80KM
Lata produkcji1983/921989/921983/921983/91
Pojemność
skokowa [cm3]
1588158815881588
Ilość
cylindrów / zaworów
4 / 84 / 84 / 84 / 8
Stopień
sprężania
23232323
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
76,5/ 86,476,5/ 86,476,5/ 86,476,5/ 86,4
Moc kW/KM przy
obrotach
40/54 480044/60 450051/70 450059/80 4500
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
100/ 2300110/2400- 2600133/ 2600155/2500- 3000
Prędkość
maksymalna
148151160169
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah))
45, 380 (63)45, 380 (63)45, 380 (63)45, 380 (63)
Skrzynia
biegów
4-bieg, 5-bieg5-bieg5-bieg5-bieg
Przyspieszenie
0-80km/h, 0-100km/h
11,7/18,710,7/16,99,4/14,5-/13,2
Zużycie paliwa
miasto
6,46,56,16,3
Zużycie paliwa
przy 90km/h
4,44,64,34,4
Zużycie paliwa
przy 120k/h
6,26,66,16,2
Zużycie
paliwa
miasto automat
6,9
Zużycie
paliwa przy 90km/h automat
5,3
Zużycie
paliwa przy 120km/h automat
7,5
Standardowy
rozmiar felg
5Jx13″6Jx14″5,5Jx13″5,5Jx13″
Standardowy
rozmiar opon
155/70/13″185/60/14″175/70/13″175/70/13″
Masa własna
pojazdu 3d/5d
900/920960/985920/940920/940
Dopuszczalna
masa całkowita
1430146514301430
Dopuszczalny
nacisk na oś przednią/tylną
780/690790/710780/690780/690
Oznaczenia
literowe silników
JP, ME1VJR, MFRA, SB
UWAGI: Dane techniczne dotyczą Golfa, rocznik modelowy 1988. dla silnika 1V dane z wersji Function
Silniki benzynowe:
Silnik1.1
45KM
1.3 55KM1.6
70KM
1.6
75KM
1.8
90KM
1.8
98KM Syncro
Lata produkcji1983/841983/921987/921983/891983/921987/91
Pojemność
skokowa [cm3]
109312721595158817811781
Ilość
cylindrów / zaworów
4 / 84 / 84 / 84 / 84 / 84 / 8
Stopień
sprężania
9,59,5991010
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
75/ 5975/ 7281/77,479,5/ 8081/ 86,481/ 86,4
Moc kW/KM przy
obrotach
33/4540/55/ 520051/70 520055/75 500066/90 330072/98 5400
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
70/ 320097/ 3000118/ 2700125/ 2500145/ 3300143/ 3000
Prędkość
maksymalna
151162167175180
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah))
55, 175 (36)55, 175 (36)65, 175 (36)65, 175 (36)55, 220 (45)55, 220 (45)
Skrzynia
biegów
4-bieg4-bieg, 5-bieg4-bieg, 5-bieg4-bieg, 5-bieg5-bieg5-bieg
Przyspieszenie
0-80km/h, 0-100km/h
10,3/16,79,2/148,4/137,5/11,57,4/11,3
Zużycie paliwa
miasto
7,98,68,710,911,7
Zużycie paliwa
przy 90km/h
5,55,65,86,16,8
Zużycie paliwa
przy 120k/h
7,37,77,87,59
Zużycie
paliwa
miasto automat
9,111,3
Zużycie
paliwa przy 90km/h automat
6,46,9
Zużycie
paliwa przy 120km/h automat
8,19
Standardowy
rozmiar felg
5Jx13″5Jx13″5,5Jx13″5,5Jx13″5,5Jx13″5,5J13″ (6Jx14″)
Standardowy
rozmiar opon
155/70/13″155/70/13″175/70/13″175/70/13″175/70/13″175/70/13″ / 185/60/14″
Masa własna
pojazdu 3d/5d
855/875870/890870/890920/9401085/ 1105
Dopuszczalna
masa całkowita
13601400140014301570
Dopuszczalny
nacisk na oś przednią/tylną
690/690750/690750/690750/690790/820
Oznaczenia
literowe silników
GN, HZHK, MH, NZ, 2GPNRF (72KM), EZRH, GU, GX, RP1P
UWAGI: Dane techniczne dotyczą Golfa, rocznik modelowy 1988, w przypadku silników 1,3/1,6/1,8 dane mogą się nieznacznie różnić w zależności od typu zasilania silnika oraz faktu umieszczenia w nim katalizatora spalin, w przypadku wersji Syncro była ona produkowana także z silnikiem 90KM (1986/87) o oznaczeniu GX
Silniki GTI:
SilnikGTI
107KM
GTI 112KMGTI
16V (kat)
GTI
16V
G60RallyeLimited
Lata produkcji1985/921984/921987/921986/881990/921989/911989
Pojemność
skokowa [cm3]
178117811781178117811763/ 17811781
Ilość
cylindrów / zaworów
4 / 84 / 84 / 164 / 164 / 84 / 84 / 16
Stopień
sprężania
10101010888,8
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
81/ 86,481/ 86,481/ 86,481/ 86,481/ 86,481/ 86,481/ 86,4
Moc kW/KM przy
obrotach
79/107 540082/112 400095/129 5800102/139 6100118/160 5800118/160 5800155/210 6500
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
157/ 3800159/ 4000161/ 4250168/ 4600225/ 3800225/ 3800247/ 5000
Prędkość
maksymalna
187191200205220215231
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah))
55, 220 (45)55, 220 (45)65, 220 (45)65, 220 (45)65, 220 (45)65, 220 (45)65, 220 (45)
Skrzynia
biegów
5-bieg5-bieg5-bieg5-bieg5-bieg5-bieg5-bieg
Przyspieszenie
0-80km/h, 0-100km/h
6,9/10,36,5/9,76,3/96/8,55,7/8,35,6/8,65/7,4
Zużycie paliwa
miasto
11,310,911,310,912,112,514,6
Zużycie paliwa
przy 90km/h
6,15,76,96,16,97,1
Zużycie paliwa
przy 120k/h
8,17,58,87,59,29,512,1
Standardowy
rozmiar felg
5Jx13″5Jx13″6J14″6J14″6J15″6J15″6,5J15″
Standardowy
rozmiar opon
175/70/ 13″175/70/ 13″185/60/ 14″185/60 14″195/50/ 15″205/50/ 15″195/50/ 15″
Masa własna
pojazdu 3d/5d
920/940920/940960/980965/9851080/ 110511951275
Dopuszczalna
masa całkowita
1430143014301430153016401640
Dopuszczalny
nacisk na oś przednią/tylną
750/690750/690760/690760/690870/810870/810
Oznaczenia
literowe silników
RD, RV, PFPB, DXPLKRPGPG, 1H3G
UWAGI: Dane techniczne dotyczą Golfa, rocznik modelowy 1988, dane mogą się nieznacznie różnić w zależności od typu zasilania silnika oraz faktu umieszczenia w nim katalizatora spalin, modele GTI 107 i 112KM wychodziły na kołach 14″ od 1989 roku.
Golf 2 syncro
Długość: 3985mm, 4040mm (z szerokimi zderzakami)
Szerokość: 1665mm, 1680mm (z nakładkami GTI), 1700mm (z nakładkami G60)
Wysokość: 1415mm, 1405mm (GTI)
Rozstaw osi: 2475mm
Rozstaw kół przód/tył: 1413/1408mm
Średnica skrętu: 10,5m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Zbiornik płynu do mycia szyb: 4,2l
Zbiornik płynu do mycia szyb tylnej szyby: 1,6l
Zbiornik płynu do mycia szyb z układem mycia reflektorów: 9,2l
Pojemność bagażnika: 336l (hatchback), 228l (syncro)
Układ chłodzenia: 6,3l
Olej silnikowy (1.1 i 1.3l): 3l
Olej silnikowy (1.6 i 1.8l): 4l
Olej silnikowy (diesel): 3,5l
Olej skrzyni biegów 084 4-biegowej: 2,2l
Olej skrzyni biegów 085 5-biegowej: 3,1l
Olej skrzyni biegów 020 4-biegowej: 1,5l
Olej skrzyni biegów 020 5-biegowej: 2,0l
Olej skrzyni automatycznej do napełniania za pierwszym razem: 6l
Olej skrzyni automatycznej do wymiany: 3l
Obciążenie dachu: 75kg
Współczynnik oporu aerodynamicznego: Cx=0,34
Lata produkcji i spis edycji specjalnych:
- 1985: Match
- 1986: Hit, Fun, Flair
- 1987: Bistro, Memphis, Sky, Special (do 1991 roku), Berlin Golf, Brigitte
- 1988: Tour, Manhattan, Champion, 10 Millionen
- 1989: Atlanta, Boston, City Stromer, Edition One (do 1991 roku), Limited, Rallye
- 1990: Black Line – Red Line, Country, Country Allround, Country Chrompaket, Country GTI, Fire and Ice (do 1991 roku), Madison, Moda, Quadriga, G60 (do 1991 roku)
- 1991: Pasadena, Function, Edition Blue, Barcelona, Dynamite (Kamei Fire and Ice)
(Dane z Wikipedii)

Wersje wyposażenia Golfa MK2

UWAGA – wersje mogły się nieznacznie różnić w zależności od kraju sprzedaży auta!

C

(lata produkcji: 1983- 1987).
Podstawowa, a zarazem najbardziej uboga wersja Golfa produkowana we wczesnych latach produkcji, silniki HK (55PS), MH (54PS), NZ (55ps), PN (70PS), RF (72PS), EZ (75PS), RU (85PS), oraz diesle: JP (54PS), JR (70PS), opcjonalnie automat, stalowe koła 13” z oponami 155/70/13, dodatkowo można było zamówić, prawe lusterko :), szyberdach, zielony pas na przedniej szybie, lakier metallic. Jako ciekawostka, była to jedyna wersja golfa nie posiadająca trybu przerywanego wycieraczek.

CL

(lata produkcji: 1983- 1992).
Wersja ta oferowała dodatkowo w porównaniu z C lepszą kierownicę, lepiej wykończoną tapicerkę, kieszenie w drzwiach bocznych, środkową konsolę (której nie było w wersji C, także nadmuchu środkowego), zegarek analogowy, jako wyposażenie dodatkowe można było zamówić obrotomierz i cyfrowy zegarek, wspomaganie układu kierowniczego, szyby barwione na zielono, kieszenie w drzwiach bocznych z miejscami na głośniki, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa) .

GL

(lata produkcji: 1983- 1992).
GL oferował w standardzie miękką deskę rozdzielczą, welurową tapicerkę, fabryczną instalacje głośnikową wraz z okablokowaniem, wspomaganie układu kierowniczego (z wyjatkiem 1.3), szyby barwione na zielono, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa), oświetlenie wnętrza z opóźnieniem czasowym, dokładkę do zderzaka szerokiego (po 89roku), albo spoiler pod zderzakiem wąskim, za dopłatą halogeny w atrapie, także w zderzaku szerokim po 89roku, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (także podgrzewane lustra, oraz spryskiwacze), ABS, klimatyzacje, oraz komputer pokładowy.

Carat

(lata produkcji: 1984- 1987).
Luksusowa wersja GLa produkowana wyłącznie w wersji 5-drzwiowej z silnikiem 1.8 90PS GU/GX (na życzenie z automatyczną skrzynią biegów), standardowym wyposażeniem tej wersji było wspomaganie, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa), elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby oraz podgrzewane i elektryczne lusterka, sporo skórzanych dodatków – mieszek, lewarek do zmiany biegów i kierownica, tylna kanapa dzielona wraz z zagłówkami, komputer MFA, obrotomierz, radio Gamma, charakterystyczne były także “chromowane” uszczelki we wszystkich szybach i paski na zderzakach

GLX

(lata produkcji: 1988- 1992).
Rozwinięcie wersji Carat po modernizacji (szerokie zderzaki w kolorze nadwozia, brak dzielonej szyby, etc…)

GT

(lata produkcji: 1985- 1992).
Wersja “usportowiona” Golfa, jedna z ciekawszych ze względu na niektóre właściwości i wyposażenie, oferowana z silnikami 1.8 90PS GX/RP , oraz diesle MF/JR 70PS i 80PS z Intercoolerem – SB (GTD) i produkowana w wersji 2 i 4-drzwiowej, wyposażona w kubełkowe fotele, wspomaganie układu kierowniczego (nie wszystkie modele), pełne okablowanie audio, halogeny w atrapie przedniej (, czarno-czerwone tylne lampy, obrotomierz, komputer MFA, także wentylowane przednie tarcze hamulcowe, oraz hamulce tarczowe z tyłu (podobno nie we wszystkich), zawieszenie było lekko obniżone (10mm), można było zamówić elektrykę szyb, lusterek, szyberdach, skórzaną tapicerkę oraz abs.

GTI

(lata produkcji: 1984- 1992).
Rozwinięcie wersji GT oferowana w wersji nadwoziowej 2 i 4-drzwiowej z silnikami 107 i 112 PS, reszta praktycznie taka sama jak w GT, czyli kubełkowe fotele, wspomaganie, komputer MFA, obrotomierz, halogeny w atrapie (dodatkowo czerwony pasek dookoła atrapy i w zderzakach wąskich), obniżone o 10mm zawieszenie, okablowanie głośnikowe, po 89roku także halogeny w szerokim zderzaku, oraz listwy progowe i na nadkola, dodatkowo można było zamówić pełną elektrykę szyb, lusterek, ABS, klimatyzację, fotele kubełkowe Recaro sterowane elektrycznie, także obite skórą.

GTI 16v / 16s

(lata produkcji: 1985- 1992).
Czyli Golf GTI z silnikami 1.8 16v PL (129PS), KR (139PS) oraz 2.0 9A (136PS), ten ostatni produkowany był pod koniec 91 i na początku 92roku wyłącznie, wyposażenie takie samo jak w normalnym GTI, dodatkowo od 89roku tarcze hamulcowe z przodu zwiększone z 239 na 256mm.

GTI G60

(lata produkcji: 1990- 1992).
Była to najmocniejsza wersja Golfa wyposażona w silnik 1.8 160PS G60 o oznaczeniu PG, dodatkowo w porównaniu z wersją GTI auto posiadało seryjnie fotele Recaro sterowane elektrycznie (w opcji), 6.5×15” felgi aluminiowe BBS RM (skręcane) z oponami o rozmiarze 195/50/15 (lub Sebring 6×15”, wentylowane tarcze hamulcowe 280mm z przodu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz