wtorek, 8 listopada 2011

Historia mk2

Nazwa modelu: Typ 19 (a, od roku 1989 - 1G).
Lata produkcji: 1983 - 1992 (Do tej pory jest produkowana Jetta po kilku modyfikacjach w Chinach)
Ilość wyprodukowanych egzemplarzy: 6300987 (6 milionów)
Produkowany w wersjach: dwu oraz cztero-drzwiowej (C,CL,GL,GT,GTI,GTD,G60,Rallye,Limited), dwu i cztero-drzwiowy sedan (Jetta) oraz Country (SUV)
Najszybsza wersja: Limited 1.8 16v G60 210km (0-100 - 7.4s, vmax: 231km/h, 1/4mili: ?)

Volkswagen Golf drugiej generacji został zaprezentowany w Monachium we wrześniu 1983 roku, nowy Golf jest składany w nowej zrobotyzowanej fabryce ?Halle 54? w Wolfsburgu w Niemczech. W styczniu 1984 roku ma premiera modelu GTI z silnikiem 1.8 o mocy 112 koni mechanicznych. We wrześniu tego samego roku debiutuje model Jetta.
Marzec 1986 rok to prezentacja wersji GTI 16v, czyli pierwszy silnik 16-zaworowy w tej klasie aut!
(Volkswagen Golf GTI 16v model z 1986 roku)

Kwiecień 1986 to debiut VW Golfa II Syncro 1.8 90KM. Pierwszy samochód w tej klasie z napędem na cztery koła. ABS w standardowym wyposażeniu. Bagażnik ograniczony do 230l. Premiera w Borlänge (Szwecja).
Styczeń 1988 to debiut unikatowego modelu RALLYE (napęd Syncro na 4 koła, G-Lader G60, 160koni mocy, auto wyróżniały szersze nadkola oraz chakterystyczny front - bardzo poszukiwany na rynku wtórnym - prostokątne reflektory z soczewkami). Auto było skontruowane głównie w celu uzyskania homologacji rajdowej przez Volkswagena. Łącznie wyprodukowano 5000sztuk Golfa Rallye oraz 1500 sztuk rajdowych o mocy podwyższonej do 235 koni.

(Volkswagen Golf Rallye kosztował 45tyś DM w 1990 roku)

W 1989 Volkswagen prezentuje prototypowy model City-Stormer z napędem elektrycznym oraz model Hybrid z napędem elektrycznym oraz silnikiem diesla.
Czerwiec 1989 przynosi nam LIMITOWANĄ wersję Golfa MK2 z silnikiem 1.8 G60 16v i mocy 210koni z napędem synco. Wyprodukowano 71 egzemplarzy. Kosztował bagatela.. 68.5tyś DM w 89roku.. dla porównania MK2 CL 1.3 można było kupić już za 18tyś DM a GTI 16v za niecałe 30tyś DM.


(Volkswagen Golf Limited 1.8 G60 16v, 210ps)
Styczeń 1990 to debiut modelu Golf Country, czyli PIERWSZEGO AUTA SUV (teraz Mini SUV, lub Compact SUV) TEJ KLASIE!. Auto było oferowane z silnikami 1.8 8v 98ps (elektroniczny wtrysk DIGIFANT) oraz 1.6 Turbo diesel. Zawieszenie było podwyższone o 14cm w stosunku do serii,produkowane je w austriackiej fabryce firmy Steyr-Puch w Graz, która to także zaprojektowała i produkowała zawieszenia syncro. Wyprodukowano zaledwie niecałe 8000 sztuk golfa Country.
(Volkswagen Golf Country)

W czerwcu 1992 roku zakończo produkcje Golfa drugiej generacji.
Współczynnik oporu powietrza wynosił 0.34 w podstawowej wersji Golfa MK2.
Volkswagen Golf MK2 otrzymał III miejce w konkursie na Samochód Roku 1984.
Ciekawostki: Volkswagen Golf MK2 GTI 16v hamował z prędkości 100km/h w około 46metrów (na tarczach 239mm), wynik całkiem niezły nawet jak na dzisiejsze warunki, przy prędkości 110km/h można było zanotować głośność rzędu 75dBA.
 
Ciekawostki - zdjęcia interesujących i unikatowych części do Golfów.
Volkswagen Golf MK2 zasilany benzyną oraz METANOLEM!




Volkswagen Golf MK1 GTI - zegary od VW Motor Sport:


Volkswagen Golf MK2 - sterownik klimatyzacji, wersja nieoryginalna:

Volkswagen Golf MK2 - uchylne tylne szyby, oferowane były za dopłatą jako wyposażenie dodatkowe. W tej chwli towar praktycznie nie do zdobycia. Jeszcze jakiś czas temu można było kupić w Anglii za 120 funtów:

Volkswagen Golf Rallye, porównanie reflektorów (na górze standardowe, na dole wersja US - prawdziwy rarytas, prawdopodobnie sprzedano tylko 2 sztuki Golfa Rallye na USA, reflektory nie posiadały soczewek, przez co bardziej przypominają te z Corrado). Standardowe reflektory z Golfa Rallye były montowane seryjnie tylko i wyłącznie w Golfie Rallye, który to był wyprodukowany w ilości 5000 sztuk. Reflektory te nie występują w ?podróbce?, produkuje je tylko firma Hella, nowe można kupić w ASO Volkswagena, koszt jednego reflektora - około 900zł (dane 01.2007), soczewka około 590zł, grill przedni około 750-800zł, wzmocnienie przednie w graniach 1000zł. Dodając do tego koszt kabli, wtyczek..jak łatwo policzyć nowy front Rallye to wydatek rzędu 5000zł w ASO. Używane można nabyć w granicach 1500-2500zł (podobnie na niemieckim ebayu - 500-800eur), jednakże są bardzo trudne do zdobycia. W soczewce reflektora Rallye świeciła obecnie niespotykana żarówka H2.

Volkswagen Golf MK2 - unikalny grill włoskiej firmy Orciari - elektrycznie wysuwane kratki zasłaniające reflektory. Ponieważ ciągle ktoś pyta - gdzie kupić tego grilla, za ile..odpowiadam - Grile te robiła tylko i wyłącznie włoska firma tuningowa Orciari. Cena oscylowała w granicach 300-400DM? w tej chwili jest to niezwykły rarytas, na niemieckim ebayu raz na kilka miesięcy się jedna sztuka się trafi, klienci płacą po 600-900EUR.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz